Komentář: Kdo si koupí iPad?

Hardware | 30.01.10

Steve Jobs věří, že jeho tablet vytvoří nový segment na trhu mobilních zařízení. Nabízí ale iPad uživatelům i něco jiného než jablíčko na obalu?





Apple šílenství pokračuje, aneb jaký bude příběh iPadu

 

"Vypněte si své iPody, prosím," vybízí palubní personál v letadlech amerických aerolinek. Nezmínění ostatních hudebních přehrávačů však neznamená, že pouze výrobek značky Apple může zabránit bezproblémovému vzlétnutí a přistání letadla. Ignorování zařízení jiných výrobců naopak ukazuje na obrovský úspěch marketingu Steva Jobse, kterému se díky kampaním na Mac, iPod a iPhone postupně podařilo vyvolat jablíčkářskou mánii nejen za velkou louží.

Něco podobného se nyní čeká i od nového tabletu iPad. Má jít o přístroj, který vytvoří zcela nový segment na trhu mobilních zařízení a revolučně změní dosavadní uspořádání v oblasti čteček elektronických knih. Steve Jobs při středečním slavnostním představení iPadu navíc přihlížející přesvědčoval, že krom čtení knih je zařízení skvělé i pro brouzdání na internetu, sledování filmů a hraní her. Zároveň razantně nesouhlasil s jakýmkoli přirovnáním k netbookům, které jsou podle něj nevýkonné.

Čtete také: Apple představil tablet iPad, stát bude minimálně 499 dolarů

Když si uděláme menší vlastní srovnání netbooku a právě představeného iPadu, výkon rozhodně není to, co bude hrát ve prospěch tabletu s nálepkou Apple. Do iPadů se bude dávat zbrusu nový úsporný procesor o frekvenci 1GHz, což je sice pěkné, ale nejsem si zcela jistý, zda bude mít tento nespecifikovaný čip šanci proti poslední řadě procesorů Intel Atom. Přeci jen to ale nemůžeme dosud objektivně zhodnotit.

Pokud jde o sledování filmů a hraní her, které má být také jednou z předností iPadu, překážkou by mohl být nedostek místa na disku tabletu. Základní verze iPadu totiž bude moci pojmout jen 16 GB dat, což je ve srovnání s netbooky žalostně málo. Ani dražší 32 a 64GB verze na tom nebudou o moc lépe. Třeba má ale Steve Jobs v rukávu nějaký nový druh komprese videa, který bude iPad používat.

V jednom má oproti netbookům ale iPad beze sporu navrch - v použití jako čtečky elektronických knih. Je totiž skladnější, lehčí a praktičtější. V porovnání se čtečkou Kindle konkurenční firmy Amazon se však již těmito přednostmi až tak chlubit nemůže. Kindle je navíc oproti nejslabšímu iPadu, který se bude ve Spojených státech prodávat za 499 dolarů, dvakrát levnější.

Právě cena bude zřejmě největším problémem iPadu. Až totiž dorazí i do našeho regionu, díky daním a přepravním nákladům se jeho cena přehoupne vysoko přes deset tisíc korun. Za tuto částku si je přitom možné pořídit netbook i čtečku Kindle. Nesmíme ale podcenit faktor, kterým je oblíbenost značky Apple. Steve Jobs totiž u v minulosti jasně ukázal, že umí prodat výrobek podobné kvality jako konkurence, avšak za výrazně vyšší cenu právě díky jablíčku na jeho obalu.














Komentáře

K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.