GeForce 8400 GS v nehlučném podání Leadteku

Hardware | 24.08.07

Prostor vymezený současnými grafickými čipy s podporou DirectX 10 není zdaleka ještě zaplněn a tak je tu stále prostor pro uvádění nových a nových modelů. Dobrým příkladem nechť je uvedení karty PX8400 GS TDH Silent od společnosti Leadtek Japan.





Grafická karta Leadtek PX8400 GS TDH Silent je postavená na grafickém čipu nVidia GeForce 8400 GS, což je v současné době nejlevnější možná dostupná varianta DirectX 10 GPU od společnosti nVidia.


Grafická karta nabízí uživateli plnou podporu rozhraní DirectX 10, potažmo Shaderl Model verze 4, OpenGL verze 2.0, HDR a jiné funkce obvyklé v osmé řadě grafických čipů nVidia GeForce. Všechny tyto funkce jsou však provázeny nízkým hrubým výkonem karty daným jejími parametry – grafický procesor obsahuje pouze 16 unifikovaných výpočetních jednotek pracujících na frekvenci 900 MHz, samotné GPU pracuje na frekvenci 450 MHz, paměť typu DDR2 o velikosti 256 MB je připojena na 64bitovou paměťovou sběrnici a pracuje na frekvenci 800 MHz.

Nesporná výhoda tohoto modelu tkví v systému jeho chlazení, neboť GPU je chlazeno pasivně, grafická karta tedy nevydává žádný hluk. Použití této grafiky je vhodné především pro příznivce videa, konkrétně pak videa ve vysokém rozlišení, neboť PX8400 GS TDH Silent je uzpůsobena k jeho přehrávání ve vysoké kvalitě díky podpoře nVidia HD Pure Video.

Cena grafické karty by neměla přesáhnout hranici 2 000 Kč a k dostání by měla být do konce září 2007.

Základní technické parametry Leadtek PX8400 GS TDH Silent

  • Grafický čip: NVIDIA G86
  • Frekvence GPU: 450 MHz
  • Vertex Shaders: 16**
  • Pixel Shaders: 16**
  • Frekvence jednotek: 900 MHz
  • Počet TMU: ?
  • Počet ROP`s: 8
  • Geometry Shader: Ano
  • Výrobní proces: 80 nm
  • Počet tranzistorů (miliony): 210
  • Paměťová sběrnice: 64 bit
  • Maximální kapacita paměti: 256 MB
  • Frekvence pamětí: 800 MHz
  • Propustnost pamětí: 6,4 GB/s
  • Vertex Shader (verze): 4.0
  • Pixel Shader (verze): 4.0
  • DirectX (verze): DirectX 10.0
  • OpenGL (verze): OpenGL 2.0
  • AntiAliasing: 2-4x RGMS, 8-16x CSAA
  • AA: Transparent AA, Coverage Sampled AA
  • RAMDAC převodník: 2x, 400 MHz

- - Petr Matuška














Komentáře