Apple představil tablet iPad, stát bude minimálně 499 dolarů

Hardware | 28.01.10

Steve Jobs konečně odhalil tolik očekávány tablet, který má vytvořit zcela nový segment na trhu mobilních zařízení.





Apple iPad má přinést revoluci na trhu s e-knihami

 

V noci na dnešek Steve Jobs v San Francisku představil zřejmě nejočekávanější IT produkt letošního roku - tablet Apple iPad. Nový přístroj má vytvořit zcela nový segment trhu mobilních zařízení mezi inteligentními telefony a notebooky. Toto místo již částečně sice zabraly netbooky, Steve Jobs ale přesto pevně věří v úspěch nejnovějšího přírůstku do jablíčkářské rodiny.

Nový Apple iPad silně připomíná iPhone, 9,7palcový dotykový displej z něj ale dělá přístroj zcela jiné velikosti. Stejně jako iPhone je i iPad postaven na ovládání výhradně prostřednictvím dotykového displeje, které podporuje stejný software jako v menším iPhonu. Oproti svému staršímu "bratrovi" je ale iPad vybaven procesorem kmitajícím na frekvenci 1GHz, který však Apple dosud blíže nespecifikoval. I při tak poměrně výkonném jádru má být schopen tablet vydržet bez nabití v provozu deset hodin.

 

 

Zajímavým kontrastem k silnému jádru je disková kapacita iPadu, která v závislosti na ceně výrobku dosahuje 16 GB, 32 GB či 64 GB, což není příliš. Americký operátor AT&T nabídne tato zařízení Apple za 499, 599 a 699 dolarů. Pokud si navíc bude chtít uživatel krom WiFi přijímače přát i možnost chytat 3G signál, bude si muset připlatit u AT&T dalších 130 dolarů. Ceny Apple iPad v Evropě zatím nejsou jasné, ale je téměř jisté, že půjde ještě o vyšší částky a prodejní cena nejlevnějšího modelu tabletu bez 3G podpory tak místního uživatele přijde na více než 10 000 korun.

Steve Jobs předvídá svému pouze 680 gramů vážícímu iPadu velkou budoucnost, která má mít hodně společného především s byznysem okolo e-knih. Apple iPad by se totiž dle slov CEO společnosti Apple mohl stát absolutním lídrem mezi elektronickými čtečkami knih. K tomu má novému tabletu dopomoci především zřízení nové webové služby iBooks, kde budou moci zákazníci Applu nakupovat elektronické verze knih řady vydavatelství. Koncept je velmi podobný jako při prodeji hudby přes veleúspěšný portál iTunes.

 

 

Přestože Apple představil iPad jako zařízení ke čtení, sledování videa i hraní her, které má absolutně svým výkonem i funkčností zastínit netbooky, nespatřujeme právě v hardwarové výbavě tabletu příliš velkou sílu. Problémem je především velmi nízká disková kapacita, jejíž navýšení je vykoupeno výrazným růstem ceny. Právě cena by mohla být další překážkou pro běžného uživatele, který vlastní například již iPhone a netbook. Obě zařízení totiž lze pořídit za stejnou cenu jako nový tablet iPad. Pro Apple by tak mohlo být těžké přinutit uživatele, aby investovali nemalý obnos do dalšího mobilního zařízení.

Na druhou stranu ale nesmíme zapomínat na obrovskou marketingovou sílu značky Apple, která již dříve dokázala svou originalitou přilákat miliony zákazníku, kteří byli ochotni za zařízení označená jablkem zaplatit výrazně více než za srovnatelné výrobky konkurence. První tablety iPad přijdou na trh v březnu, takže se již brzy ukáže, zda kouzlo jménem Apple bude fungovat i v případě dlouho očekávaného tabletu.














Komentáře