Všechno v jednom Telenor Voice Mail

Archiv | 01.03.99

Hlasové schránky jsou v zahraničí již dávno zavedeným zbožím, zatímco u nás se podobná nabídka objevila poprv...







Hlasové schránky jsou v zahraničí již dávno zavedeným zbožím,
zatímco u nás se podobná nabídka objevila poprvé někdy před
třemi, čtyřmi lety. V současné době nových komunikačních
technologií se rozvíjejí i možnosti podobných schránek. Jednou
z nejnovějších služeb je Telenor VoiceMail. Zatím jsou některé
funkce ve fázi beta-testování, ale již nyní jsme měli
příležitost si ji vyzkoušet. Vaši známí či obchodní klienti mají
možnost zasílat vám e-maily, faxy a předávat hlasové vzkazy
přímo do právě této jedné jediné schránky, odkud vy si je pak
můžete vybrat vytočením jediného telefonního čísla, případně
přihlášením se přes Internet.

Zřízení účtu

je jednoduché. Jste-li již zákazníkem Telenoru Internet
(nezaměňovat se společností Telenor Česká republika), stačí o
tuto službu zažádat, případně vyplnit přihlášku na internetových
stránkách www.ti.cz . Bude vám pak přiděleno uživatelské jméno,
číslo schránky a tajné číslo (něco jako PIN), jímž bude ověřena
vaše identita.

Výběr formátů

Ve chvíli, kdy se poprvé podíváte do své schránky, máte možnost
vybrat si ze tří složek: Změna hesla, Přechod do adresáře a
Vytvoř osobní kontakty (názvy složek překládám, protože celé
menu je, bohužel, v angličtině). Zde si můžete "vyzvednout"
vzkazy, faxy i e-maily, přičemž máte možnost předem si
přednastavit, v jakém formátu se vám zobrazí. U zvukových
souborů je na výběr z formátů wav, au a voc, u obrazových pak
tiff, gif a bmp.

Zanechání vzkazu

Kdokoliv vám chce zanechat vzkaz, vytočí pražské telefonní číslo
96 15 94 35, a řídí se instrukcemi. Zvolí si vytočením čísla 1
český jazyk, a po vytočení čísla vaší schránky vám pak může
zanechat běžný vzkaz jako na záznamníku.

Zaslání faxu

Zaslání faxu je obdobné. Po vytočení stejného čísla je možné po
ohlášení záznamu hlasu operátorky vytočit opět čísla pro volbu
jazyka a schránky a zaslat fax. Zde jsem však narazil při
testování na problém: většina současných faxů je nastavena tak,
že po vytočení čísla a naskenování dokumentu již nemáte možnost
vytočit jakékoliv jiné číslo, čili jste mimo možnost se
záznamníkem na druhé straně nějak komunikovat. A to dokonce ani
při využití funkce Talk (Mluv), již faxové přístroje nabízejí.
V této situaci je možné zaslat fax na výše uvedenou e-mailovou
adresu, pokud jej předem naskenujete a převedete do jednoho z
obrazových formátů, uvedených výše.

Zaslání e-mailu

Jste-li zákazníkem Telenoru Internet, máte už svou e-mailovou
adresu, a došlou poštu si můžete vybírat připojením na svůj
mailbox. Rozšířenou možností je zaslat e-mail ve zvukové podobě,
kdy na svém počítači nejdříve nahrajete vzkaz (opět ve formátu
wav, au nebo voc - 8 bit, 8 000 Hz, mono), jenž můžete i
zazipovat, a zašlete jej na adresu gate@voicemail.telenor.cz ,
přičemž jako subject (předmět zprávy) uvedete číslo schránky,
pro niž je určen. Je možné připojit i MIDI soubor do velikosti
10 Kb.
Novou možností bude zaslání vzkazu přímo přes internetové
schránky, ale tato funkce je ve fázi beta-testování a není
prozatím dostupná.

Výběr vzkazu

Máte na výběr ze dvou možností - buď telefonicky, kdy se opět
zadáním číselných kombinací dostanete do své schránky a vzkaz je
vám přehrán jako při použití běžného záznamníku. Nebo se
připojíte na internetové stránky voicemail.terminal.cz a zadáním
čísla své schránky, tajného čísla a názvu schránky se dostanete
do jejího menu. Zde si vyberete příkaz Přehrát vzkaz.

Výběr faxu

Při připojení se na svou schránku přes Internet se vám zobrazí
všechny došlé hlasové, faxové a e-mailové zprávy. Faxové jsou
převedeny do obrazového formátu, jejž jste si zvolili při
osobním nastavení své schránky. Výběr faxu je možný i přes
telefonické připojení, bohužel se mi nepodařilo tuto službu
otestovat.

Výběr e-mailu

Opět připojením na svou schránku a výběrem zobrazení e-mailových
zpráv.

Závěr

Přestože má Telenor VoiceMail ještě nějaké mouchy, musíme
ocenit, že se někdo v naší zemi pustil do tak průkopnické
služby. Jednou z nejpodstatnějších vad vidím v jazyku, v němž je
vedeno menu schránky. Ne každý uživatel českého Internetu ovládá
angličtinu, a tak by se vyplatila lokalizace.
Dalším záporem je skutečnost, že ne vždy je zmíněná jediná
telefonní linka dostupná, a tak se někdy zkoušíte dovolat
několikrát po sobě, což vás může přestat bavit. Ale po pravdě
řečeno, i při vytíženosti linky jsem se na druhý pokus vždy
dovolal.
Pokud však potřebujete mít své e-maily, faxy a hlasové zprávy
pěkně pohromadě v jedné schránce, a dostat se k nim, ať jste
kdekoliv, mohu tuto službu jen doporučit.


Telenor Voice Mail

+ hlasové vzkazy, e-maily a faxy v jedné schránce
+ výběr z několika formátů
+ přístup ke schránce přes telefon i Internet
+ služba zdarma
- menu v angličtině
- komplikované zasílání faxu na schránku
- doposud nefunkční zasílání vzkazu přes www.ti.cz
- občas přetížená telefonní linka

K testu zapůjčila firma :
Telenor Internet, Václavské náměstí 4, Praha 1
Cena : zdarma

















Komentáře

K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.