"Šestsetdvojka" v Americe

Archiv | 01.05.98

"It Never Rains in California (v Kalifornii nikdy neprší)", tvrdí jedna známá písnička, ale není to tak docela pravd...







"It Never Rains in California (v Kalifornii nikdy neprší)", tvrdí jedna známá písnička, ale není to tak docela pravda. Tři kapky tam jednou za čas, takhle
v březnu, spadnou. Další kapkou, tentokrát internetovou, byl jarní veletrh Internet World, pořádaný společností Mecklermedia. A protože je veletrh putovní a střídá se v městech celého světa, nevyhnul se v dubnu ani Praze.

Hlavním důvodem, proč píšeme zvlášť o tom losangeleském, je úspěch české firmy Software 602, která se zde také představila, a dá se říci, že nepřehlédnutelně. Podepsala zde totiž smlouvu s třetím největším americkým distributorem Tech Data Corporation, který má svoji síť nejen v Americe, ale po celém světě. Mezi další
distributory patří MicroAge a Micro Central. Ostatně, o jednotlivých produktech jste si mohli přečíst recenze jak v minulém čísle PC WORLDu, tak v tom dnešním, v rubrice Komunikace.

Jak nám sdělil Přemysl Pech, regionální manager Softwaru 602 na Floridě, nejvíce si Američané pochvalují, že řešení firmy Software 602 patří mezi tzv. vše v jednom a nabízí tak kompletní sadu nástrojů jak pro Internet, tak intranet včetně e-mailové pošty. Od prosince loňského roku americká společnost Academic
Distribution nabízí produkty Softwaru 602 i školám, a v rámci toho i připojení k Internetu zdarma.

Zeptal jsem se, jestli Američany nemate název firmy, hlavně číslovka, udávající
kdysi organizaci Svazarmu. "Samozřejmě se ptají, uživatelé, kupci, zájemci, a i
díky tomu se o naši společnost začnou někdy zajímat. Ale číslovku si přesto stále pletou, takže už jsme si zvykli, že jsme občas i Software 601 nebo 603."

Pokud jde o formu reklamy, dá se rozdělit do tří kategorií: výstavy a veletrhy (např. v New Yorku, Los Angeles, Las Vegas, Praze), běžná tištěná reklama a také internetová. "Návštěvnost našich stránek po uveřejnění internetové reklamy stoupla na 200 000 hitů."

Protože však na veletrhu vystavovalo více firem, pojďme se ve zkratce podívat na jejich stánky a nabídku. Podrobně některé nové zajímavé produkty rozebereme příště.

Microsoft

Jedním z hlavních sponzorů veletrhu byla snad již tradičně nejznámější softwarová společnost na světě, která tentokrát představovala novinky z oblasti přenosu obrazu po Internetu, konkrétně koprodukční projekt WebTV Plus, umožňující přijímat přes Internet televizní vysílání nejen v jeho původní kvalitě, ale plynule, bez zadrhávání obrazu, i při nižších rychlostech. Tento nový software, uvedený v Americe na trh koncem února tohoto roku, má mít i možnosti editace obrazu, práce s ním, nahrávání apod. Digitální televize,
přenášená kabelem, má již v USA podporu dvanácti velkých televizních společností. Na otázku, jak to bude s Českou republikou, se na stánku
Microsoftu zatvářili značně rozpačitě.

Sybase

Firma Sybase se prezentovala ve stánku, připomínajícím fotbalové hřiště, kde jste si mohli vyzkoušet své střelecké umění a vyhrát jednu z cen, z nichž ta největší představovala zájezd na Mistrovství světa ve fotbale do Francie. Ostatně se není co divit, protože Sybase je společností, která zajišťuje
software pro celý šampionát. O zajištění softwarového a hardwarového zajištění
mistrovství však připravujeme do rubriky komunikace delší článek.

FileMaker Pro.

Nezapomněli jsme ani na fanoušky Applů a navštívili stánek FileMaker Pro., který
nabízel starší i novější produkty někdejšího Clarisu. Jednou z novinek má být
ClarisWorks Office, balík všeho v jednom, obsahující jak internetové nástroje pro kancelář, domov i výuku. Prodjení cena verze MacOS je 99 dolarů. Další novinkou je ClarisWorks pro děti obsahující textový editor, kreslení, grafy a hry bratru za 49 dolarů.

Real

RealAudio a RealVideo jsou asi každému uživateli Internetu známé produkty. Novinkou je RealFlash Animation, utilita umožňující na webové bázi vytvářet celovečerní animované filmy, či pouze internetové a intranetové demonstrace,
cvičební kurzy, nebo například v zahraničí populární karaoke - animovaný (většinou však hraný) film, který doprovází písničku, již si mohou účastníci karaoke sami zazpívat.

K dalším novinkám, prezentovaným na veletrhu, se ještě vrátíme v příštích číslech. A pokud jde o ten déšť, tak v Kalifornii pršelo jen jednou, v noci. Jinak zde vládlo slunečno, 28 stupňů Celsia a celé Los Angeles se připravovalo na předávání Oskarů. Na místní Broadwayi se v té době točila Smrtonosná zbraň 4 s Mel Gibsonem v hlavní roli, a ve vzduchu byl cítit Pacifik. Palmy vlály ve větru a v halách Convention Centra, kde se veletrh konal, se všichni chovali nekonvenčně a chodili v tričkách a lehkých kalhotách. A i za to jim děkuji, neb nerad nosím oblek.
















Související články




Komentáře

K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.