Redakční blok

Archiv | 01.06.05

Evidence počítačů 4.2V polovině dubna uvedla společnost ALC (www.alc.cz) na český trh novou verzi svého systému Evidence počítačů. Aplikace je určena k IT auditu a správě licencí...





Evidence počítačů 4.2
V polovině dubna uvedla společnost ALC (www.alc.cz) na český trh novou verzi
svého systému Evidence počítačů. Aplikace je určena k IT auditu a správě
licencí. Ve verzi 4.2 disponuje funkcemi pro synchronizaci s MS Active
Directory, identifikací počítače podle sériového čísla PC, procesoru, pevného
disku a MAC adresy síťové karty. Zjištěné změny hardwaru se automaticky
promítají do evidence a současně se automaticky vede historie zjištěných změn.
V evidenci licencí k softwaru přibyly funkce pro přidělení licencí konkrétním
počítačům. Novinkou je rovněž záložka Deník, kde lze sledovat veškeré přesuny,
servisní zásahy nebo životní cyklus (např. toneru). Pro pět PC je program
zdarma.-OK

MS Works 8 CZ
Microsoft představil novou verzi sady aplikací MS Works 8. Ta běžnému domácímu
uživateli umožňuje psát dokumenty, vytvářet tabulky, používat databázi,
pracovat s kalendářem a kontakty nebo posílat elektronickou poštu. Nově
obsahuje slovník synonym, prohlížeč prezentací PowerPoint a automatické
zálohování a obnovování dokumentů, podstatně vylepšen byl Kalendář, Spouštěč
úloh a Adresář. Works jsou k dispozici v české lokalizaci.-OK


Cisco Expo 2005
Co nás čeká a nemine aneb kam směřují informační technologie
Cisco Expo - jedna z největších konferencí zabývají se informačními
technologiemi - se letos konala již po šesté. Do kongresového centra se sjelo
více než 1 000 registrovaných účastníků z nejrůznějších firem, které mají s IT
něco do činění. Jako obvykle byly hlavním tématem nejnovější trendy v otázkách
bezpečnosti, sbližování různých typů sítí a dalších moderních technologií. Po
úvodní obecnější přednášce, společné pro všechny, se účastníci rozeběhli na
přednášky zaměřené na konkrétnější témata. Velký zájem o konferenci potvrzoval
fakt, že účastníci, kteří se registrovali později, již měli pouze omezený výběr
přednášek. Ty nejzajímavější byly rozebrány velice rychle. Vzhledem k tomu, že
se v salóncích Kongresového centra konalo více než
40 přednášek, nebylo v našich silách navštívit všechny. Snažili jsme se tedy
vybrat ty nejzajímavější, mezi něž jsme zařadili projekt realizace IP telefonie
v rámci Českého zdravotnictví, kdy například ústecká Masarykova nemocnice
přešla na přenosy hlasu prostřednictvím IP právě s využitím komponentů firmy
Cisco. V dalších přednáškách pak byla představena nová řada koncových zařízení,
jež postupně nahradí tu stávající. Popsány byly nové možnosti, procházející
napříč celým spektrem výrobků od těch nejkomplexnějších po ty, určené pro menší
společnosti, které zajisté ocení například možnost zálohování datových linek
prostřednictvím technologie DSL, jež je cenově dostupnější než druhý pronajatý
okruh. Na své si přišli i zástupci mobilních operátorů, pro než Cisco
připravilo řadu doplňků a rozšíření, které nakonec přinesou nám - uživatelům -
nové služby či zkvalitnění těch stávajících. Zaměstnanci velkých firem a
poskytovatelů rozsáhlých datových sítí často navštěvovali přednášky zaměřené na
bezpečnost, která se nutno říci, že oprávněně dostává do popředí zájmu klientů.
S narůstajícím provozem v rámci sítí, rozkládajících se po celém území
republiky nebo dokonce toto území přesahující, je právě bezpečnost jedním z
nejdůležitějších faktorů pro výběr poskytovatele služeb nebo technologie. S
dalšími produkty Cisca, představenými na konferenci, se pak běžný uživatel může
setkat například při kontaktování zákaznické podpory firem, pro něž jsou určeny
nové verze systému CRM. Konference opět přinesla shrnutí nejnovějších trendů v
oblasti informačních technologií a ukázala tak, kterým směrem se budeme nadále
ubírat. Pokud se všechny zainteresované firmy rozhodnou pro nasazení nových
technologií, bude to pro jejich klienty znamenat zvýšení komfortu při využívání
poskytovaných služeb. Nyní před sebou máme celý rok, během něhož můžeme
kontrolovat, které z uvedených technologií se na trhu uchytí a které uplatnění
nenajdou.
Herní tip měsíce - Empire Earth II

Pavel Mondschein

C05P0340
Dvanáct tisíc let lidské historie pěkně v kostce, to už je pěkný nášup. A
přesně tohle nabízí realtimová strategie Empire Earth II. Od doby kamenné až po
nanotechnologie, od pazourku až po kyborgy a obří bojové roboty.
Hra Empire Earth II se řídí stejnými principy jako podobné tituly, Age of
Empires počínaje a předchozím Empire Earth konče. Staráte se o svou říši, vaši
obyvatelé těží suroviny a staví nové budovy, vědci vynalézají nové technologie
a když nadejde ten správný čas, postoupíte z jedné historické epochy do druhé.
A proč to? Přece abyste mohli vytvářet stále lepší vojenské jednotky, s jejichž
pomocí pak pokoříte své nepřátele. Ačkoliv tato hra není jen o válčení
(vývojáři do hry zakomponovali například rozvinutý systém diplomacie a správy
civilního obyvatelstva), boje jsou pro Empire Earth II naprosto nejdůležitějším
prvkem ze všech.
Základní princip je tradiční: natěžíte dostatek surovin, vybudujete silnou
armádu, zformujete ji a vrhnete se do boje. Ovšem zde hra klasické schéma
opouští. Zamířit v takovou chvíli hned na hlavní nepřátelskou základnu totiž
není až tak dobrý nápad. Vzhledem k tomu, že populační limit (a tedy i velikost
vojska) závisí na velikosti vašeho území, je nutné nejprve rozšířit sféru svého
vlivu. Celá mapa je rozdělena na několik různých oblastí, jež pod svou nadvládu
získáte vybudováním nebo zabráním konkrétních staveb. Až když máte dostatečně
velké území, povolí vám hra vytvořit si tak velkou armádu, které se nic
nedokáže postavit do cesty.
Mohlo by se zdát, že podobná taktika začne po chvíli neskutečně nudit. Jenže to
tak není. Singleplayerová kampaň se neomezuje na úkoly typu "rozdrť všechny své
nepřátele pod podrážkami svých okovaných bot", nýbrž nabízí mnohem záživnější
mise. Nejednou budete například čelit tak výrazné přesile, že bojovat s ní by
bylo naprosto nemyslitelné. Jenže to ani nebude zapotřebí - hra po vás chce,
abyste kryli ústup civilistů, přesunuli suroviny nezbytné k vybudování opevnění
a podobně. Jindy zase budete muset před výpadem na hlavní základnu znemožnit
protivníkovi přístup k surovinám nebo vést složité diplomatické jednání s
ostatními národy - buď aby vás ve vašem boji podpořily, nebo aby se do nastalé
mely alespoň nemíchaly. To všechno si vychutnáte ve třech kampaních - korejské,
německé a americké, v každé vás čeká osm misí. K tomu ještě můžete své
strategické schopnosti otestovat ve čtyřech samostatných scénářích
pojmenovaných jako Zlomové body, kdy se postavíte vždy nejprve na jednu stranu
konfliktu a pak se na ten samý boj podíváte z druhé strany barikády. Vylodění v
Normandii je vskutku lahůdka.
Velký důraz kladli vývojáři na podporu multiplayeru. To je hned na první pohled
jasné z toho, že mnoho zdejších prvků využijete právě při boji se živým
protivníkem místo s umělou inteligencí. Sem patří například část diplomatických
jednání o těžbě surovin na cizím území, tvorba válečných plánů a koordinace
útoku a podobné vychytávky. Ostatně i ono všude opěvované přecházení z jedné
epochy do druhé využijete především v multiplayeru, protože v samostatných
misích bývá tato funkce omezena na jeden skok, maximálně na dva.
Po technické stránce sice Empire Earth II nepatří mezi naprostou světovou
špičku, ale rozhodně se nemá za co stydět. Vše je zpracováno ve 3D a pokud máte
silnější počítač, můžete si zapnout množství doplňkových efektů - od odlesků ve
vodě až po dodatečné animace pro vaše jednotky. Díky množství nastavení si
navíc můžete vyladit výkon hry přesně podle možností vašeho počítače.
Hra Empire Earth II u nás vychází v české verzi - přeloženy jsou veškeré texty
včetně rozsáhlé encyklopedie. Česká verze je v multiplayeru plně kompatibilní s
ostatními jazykovými mutacemi.












Komentáře

K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.