Herní tip měsíce: Warhammer 40 000

Archiv | 01.12.04

Svět stolní figurkové hry Warhammer byl pro vývojáře vždy velkým lákadlem -vždyť kdo by dokázal odolat masivním krvavým bitvám, odehrávajícím se na pozadí největšího vojenskéh...





Svět stolní figurkové hry Warhammer byl pro vývojáře vždy velkým lákadlem -
vždyť kdo by dokázal odolat masivním krvavým bitvám, odehrávajícím se na pozadí
největšího vojenského konfliktu, jakého se kdy lidstvo účastnilo? Jenže až
dosud se to nikomu kvalitně nepodařilo - buď měla hra s Warhammerem společné
jenom jméno, nebo se jednalo o podprůměrný škvár. Vývojáři z Relic
Entertainment nejsou žádní zelenáči a na jejich nejnovějším počinu s podtitulem
Dawn of War to je znát.
Pokud znáte legendární Warcraft III, budete se v Úsvitu války cítit jako doma.
Co na tom, že Warcraft se odehrával ve fantasy světě a Warhammer je sci-fi jako
řemen; herní systém, grafické zpracování i možnosti multiplayeru jsou velice
podobné. Ovšem nemyslete si, že je Warhammer jen bezduchá kopie - zajímavým
způsobem v sobě mísí mechanismy specifické pro stolní předlohu s klasickým
systémem realtimových strategií, a to vše ještě navíc podbarvuje propracovaný
příběh plný zvratů, který do známého světa figurkových bitev nádherně zapadá.
Můžete se tak těšit například na stavbu vlastní základny, místo přehršle budov
vás však čeká jen několik základních typů, jež si postupně vylepšujete, podobně
i typů jednotek je poměrně málo, avšak postupným dokupováním výbavy si
vytvoříte přesně takové vojáky, jaké zrovna potřebujete. Ani těžba surovin
neprobíhá zcela klasickým způsobem - hlavním zdrojem je tzv. rekvizice
získávaná zabíráním strategických bodů porůznu rozmístěných po celé mapě.
Originální je velký důraz na morálku jednotek - rychle zjistíte, že
demoralizovaný protivník zbavený velení představuje pro vaše vojáky velice
snadnou kořist. Příběh vás zavede na planetu Tartarus, kde se utkají čtyři
"rasy" - vesmírní mariňáci, orkové, služebníci Chaosu a eldaři. Každá je něčím
specifická, její jednotky mají unikátní vlastnosti a při boji s nimi musíte
používat jinou strategii. Vesmírní mariňáci jsou ostřílení vojáci, jejichž
největší výhodou je univerzálnost. Orkové spoléhají na své množství a hrubou
sílu, služebníci Chaosu používají temnou magii a eldaři dokáží využívat warpu,
díky kterému se mohou na určitá místa teleportovat nejen vojáci, ale dokonce i
celé budovy. Navzdory kvalitní singleplayerové kampani je Warhammer 40 000:
Dawn of War především multiplayerová záležitost. Je to patrné již z toho, že v
příběhových misích si zahrajete pouze za vesmírné mariňáky, ostatní rasy jsou
přístupné jen v bojích více hráčů nebo ve skirmishi (zde nazýván jako
"šarvátka"). V obou těchto modech si můžete navíc navolit širokou řadu podmínek
k vítězství. Proč také bojovat do posledního muže, když stačí třeba získat jen
strategickou převahu nebo zabít hlavního velitele? A nebyl by to Wahrammer,
kdybyste si nemohli vzhled své armády upravit do posledního detailu (u stolní
předlohy je malování figurek součástí celé zábavy). Realtimová strategie
Warhammer 40 000: Dawn of War vychází v našich končinách s kompletně
přeloženými texty, přičemž na převodu terminologie se podíleli zkušení hráči
stolního Warhammeru. Pavel Mondschein - CD Projekt












Komentáře

K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.