Hlavní navigace

Digitální Olympus

1. 11. 1999

Sdílet

Na závěr léta představil Olympus nejnovější produkty z oblasti digitálnítechniky. Prezentováno bylo nejen několik nových digitálních fotoaparátů, ale také přídavná zařízení a ...
Na závěr léta představil Olympus nejnovější produkty z oblasti digitální
techniky. Prezentováno bylo nejen několik nových digitálních fotoaparátů, ale
také přídavná zařízení a celá řešení.
Firma Olympus představila první digitální přístroj v roce 1996, a od té doby se
stále drží na špičce tohoto segmentu. Svědčí o tom i čísla o prodeji za období
únor 98 až leden 99. V evropském měřítku získal Olympus 24% podíl na trhu
digitální fotografie. Analytici soudí, že do konce roku 2006 se bude prodávat
stejné množství digitálních jako klasických fotoaparátů. Například v Evropě se
letos prodá okolo 1 milionu digitálů. Pro zajímavost: když v roce 1996
digitální fotografie začínala, byly pouze 4 firmy, které nabízely 7 výrobků.
Dnes je na trhu více jak 79 modelů od 33 výrobců.

C-920ZOOM
Inovovaný model známé C-900. Design přístroje vychází z oblíbené řady Olympus
mju:. 920 má vylepšený LCD displej a možnosti ovládání. Ručně je možné upravit
citlivost, k dispozici je nastavitelný digitální zoom. Rozlišení přístroje je 1
280 x 960 bodů, při použití formátu obrazu JPEG nebo TIFF bez komprese. Lze
používat SmartMedia karty až do kapacity 32 MB.
3x nej...
S touto charakteristikou byl představen nejmenší, nejlehčí a nejúspornější
digitální fotoaparát Olympus C-21. Bez akumulátoru váží 190 gramů (rozměry 10,6
x 6,2 x 3,5 cm). Rozlišení snímků je od 640 x 480 přes 1 024 x 768 až po 1 600
x 1 200 bodů. Na standardní paměťovou kartu SmartMedia se uloží od 7 do 122
snímků, v závislosti na rozlišení a kompresi snímků. Další prvenství získává
tento přístroj v počtu snímků pořízených na 1 nabitý akumulátor. Bez použití
LCD displeje a blesku je schopen vyfotit a uložit až 200 snímků. Kromě plně
automatického provozu je možné použít ruční nastavení citlivosti nebo
zaostření. To vše za 32 990 Kč.

C-2500L
Camedia C-2500L představuje hi-tech v oblasti digitální fotografie pro běžné
spotřebitele. Olympus zkombinoval svoje znalosti optiky a elektroniky, a
výsledkem je velmi progresivní přístroj. V optice objektivu je 7 čoček, které
dovolují fotografovat předměty již od vzdálenosti 2 cm. Transfokátor objektivu
má rozsah od 9,2 do 28 mm, což odpovídá transfokátoru 36 až 110 mm u běžného
přístroje na 35mm film.
Srdcem nové Camedia C-2500L je speciálně navržený CCD prvek s úhlopříčkou 2/3
palce a 2,3 milionu snímacích bodů. Jeho specialitou je to, že byl navržen pro
snímání statického obrazu. Camedia používá zákaznický obvod typu ASIC se
speciální logikou TruePIC pro zpracování snímaného obrazu. Proto není používána
mechanická, ale elektronická uzávěrka s časy od 1/10 000 až do 1/2 sekundy.
Pro ukládání obrazu lze užít buď SmartMedia karet, nebo karty Compact Flash.
Jejich kombinací lze dosáhnout paměti až 192 MB. To dovoluje vyfotit až 600
snímků bez výměny média (maximální rozlišení snímků je 1 712 x 1 368 bodů).
Hledáček přístroje je jak optický, tak elektronický LCD. Samozřejmostí je
zabudovaný blesk. Je možné připojit speciální digitální externí blesk s dosahem
až 7 metrů. Cena je stanovena na 56 990 korun.

Periferie
Olympus se nezaměřuje pouze na výrobky, ale patřičnou pozornost věnuje také
doplňkům a podpůrnému příslušenství. Mezi ně patří například digitální blesk
Camedia FL-40, čtečka SmartMedia karet s rozhraním USB a pro fanoušky
podvodního fotografování vodotěsná pouzdra.

Made in CZ
Touto nálepkou se může honosit výrobek českého zastoupení Olympusu s názvem
SignBOX. Jeho vývoj je plně výsledkem zdejší pobočky, a jak říká ředitel
zastoupení Dr. Hanzlík, je na tento fakt zvláště hrdý. Navíc nejde o jediný
produkt. Další výrobek s označením DIMO, který slouží k přenosu digitální
fotografie na magnetooptické disky, je také původem český.
SignBOX slouží k unikátnímu digitálnímu podepisování fotografií pořízených
přístroji Olympus. Zařízení se připojí k fotoaparátu a k obrazovým datům
připojí digitální šifru ve formátu PGP. Uživatel má kódovací klíč uložen v
externím čipu, který vypadá jako přívěsek na klíče. Ten se přiloží na SignBOX
před pořízením fotografie.
Součástí řešení je obslužný software, který usnadňuje manipulaci se snímky,
jejich ověřování a zjištění případných změn.
Toto řešení bylo vyvinuto pro potřeby České pojišťovny, kde dovoluje pořizovaní
nezfalšovatelných snímků pojistných událostí. Další použití se nabízí v práci
policie nebo bezpečnostních služeb.

Byl pro vás článek přínosný?