3ds max: Hotová řešení

Archiv | 01.03.06

Pokud patříte mezi příznivce 3D počítačové grafiky, není vám pojem 3ds max cizí. Stručně řečeno se jedná o r...







Pokud patříte mezi příznivce 3D počítačové grafiky, není vám pojem 3ds max cizí. Stručně řečeno se jedná o ryze profesionální aplikaci pro modelování 3D objektů nebo scén a tvorbu 3D animací všeho druhu. Tato kniha se pak nezabývá ničím jiným než právě tímto 3D grafickým systémem. Autorem publikace je Jan Kříž, který se počítačovou grafikou a 3D animacemi zabývá již od roku 1996. Dnes působí také jako autor článků a návodů pro server www.3dscena.cz a rovněž jako lektor. Knize autorovy zkušenosti jednoznačně prospívají a čtenář se dozví mnoho praktických informací.
Publikace není napsána stylem prostého manuálu, který synteticky popisuje jednotlivé funkce vývojářského prostředí 3d max. Autor vnáší do problematiky jiný pohled. Chce čtenáře seznámit s možnými řešeními problémů, s nimiž se při práci setká každý uživatel 3ds max. Z tohoto důvodu je jasné, že pro začátečníky v oboru 3D grafiky nemá kniha význam. Neprospěje ani uživatelům, kteří chtějí s tímto nástrojem začít pracovat a mají již základní znalosti z jiných 3D modelovacích a animačních aplikací. Uplatní se především v rukách grafiků, kteří se v problematice již orientují. Jim poskytne velmi dobré služby. Nebudou muset experimentovat a trávit čas vymýšlením nových postupů, ale budou moci sáhnout po knize a najít v ní rady, jak provádět konkrétní úkony. Jmenovat můžeme např. ideální nastavení uživatelského prostředí, efektivní práci s lokálním i globálním osvětlením, různé druhy renderingu (s využitím Mental Ray, Light Traceru, atd.), vytvoření materiálů pro konkrétní využití (voda, sklo, kovy, sníh), efektivní způsoby modelování apod. Prostor je věnován i animacím. Autor se neomezuje pouze na základy, ale pouští se bez okolků i do tajů mocného Character Studia. Nutno podotknout, že i zde nalezne čtenář řešení všemožných problémů, které by jinak musel sám pracně vymýšlet, např. jak vytvořit animaci rozbití předmětu, jak pracovat s animovaným ohněm a explozemi, jak pracovat s gravitací. V poslední sekci knihy se autor věnuje i MAXScriptu.
Kniha nabízí i doprovodné CD s demoverzí aplikace 3ds max verze 8. Je škoda, že neobsahuje popisy triků i pro tuto verzi a omezuje se pouze na verzi 7. Je to proto, že v době vzniku knihy byla verze 8 ve vývoji.




Autor: Jan Kříž
Vydavatelství:
CP Books
Počet stran: 256
Doporučená cena:
289 Kč










Související články




Komentáře

K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.